CRM: Centro De Giorgi
logo sns

PISA-HOKKAIDO-ROMA2 Summer School on Mathematics and Its Applications 2018

Co-funded by Hokkaido University and partially supported by the Department of Mathematics of the University of Pisa and the Department of Mathematics of the University of Rome Tor Vergata.

27 August 2018 - 8 September 2018

Aims

The school aims to provide up-to-date intensive mini courses in several pure and applied mathematical research domains: financial mathematics and dynamics, numerical methods, mathematical physics, geometry.

The School is part of a more general plan for scientific collaboration between the Hokkaido University, the Department of Mathematics of the University of Pisa and the Department of Mathematics of Tor Vergata University to stimulate the exchange of students and the development of scientific research.

In the frame of this collaboration the first School was organized in Sapporo in the Spring of 2015 and then, alternatively, in Pisa and Sapporo. The one to be held this year willl be fourth and it will take place in Pisa.

There is no registration fee, but registration is required to attend.
The deadline for registration is 30th July 2018.

Admittance to the courses is allowed upon selection only.
Prospective students can contact the organisers for additional information:

* * *

Questa Scuola estiva si inserisce all’interno di una piu’ ampia collaborazione tra la Hokkaido University, il Sistema Pisa (Universita’ di Pisa, Scuola Normale e Scuola Sant’Anna) e l’Universita’ di Roma Tor Vergata per favorire l’internazionalizzazione delle Universita’ coinvolte attraverso lo scambio di studenti, lo sviluppo di collaborazioni scientifiche gia’ esistenti e la creazione di nuove.

Iniziata con la Scuola Estiva nel 2015 alla Hokkaido University in Sapporo, continuata con la Scuola Estiva del 2016 organizzata presso lo stesso Centro De Giorgi e quella del 2017 alla Hokkaido University, questa e’ la quarta Scuola organizzata (http:\\www.math.sci.hokudai.ac.jp/~Hokkaido-Pisa/documents.html).

Il programma della Scuola e' basato sullo svolgimento di alcuni corsi in varii campi della Matematica e sue applicazioni.

Non ci sono tasse di iscrizione, ma è richiesta la registrazione per partecipare.
La data ultima per registrarsi è il 30 luglio 2018.